AKIL BAŞKA YÜREK BAŞKA


AKIL BAŞKA YÜREK BAŞKA

Birbirine benzese de

Yel başkadır, külek1 başka

Itrı da hoş, rengi de hoş

Gül başkadır, çiçek başka.


Her diki yokuş bilme gel

Her meyi meyhoş biline gel

Her uçanı kuş bilme gel

Kuş başkadır, böcek başka.


Her derdine ortak benim

Her ağrını ten bölenim2

Sen çekensin, Ben gelenim

Gemi başka, yedek başka.


Hakkın yolu öz yolumdur

Eğilmeyen düz yolumdur,

Hayırla şer sağ solumdur

Şeytan başka, melek başka.


Bir dileğe ben calandım3

Kâh kazandım, kâh talandım.

Ömrüm boyu haçalandım4

Akıl başka, yürek başka.


Dilek oldu benim adım

Pervazlandı kol kanadım

Yetmedi sabrım, inadım

Amel başka, dilek başka.



Bahtiyar VAHAPZADE



1-Külek: Rüzgar 2-Ten bölen: Paylamak 3-Calanmak: Buzlanmak 4-Haçalanmak:Çatallaşmak. İki yöne ayrıldım.



SEVDİNSE…


Sevdinse…Beş il, on beş il nedir,

Bütün ömrün boyu gözleyeceksen.

Ne boyda zülm etse sevgili sene,

Sevdinse…"her zülme döz",- deyeceksen.

Sevdinse…Kölgeye dönüb her zaman

Sen onu her yerde izleyeceksen.

Sevdinse…qem içib, derd udacaqsan,

Onu unutmağı unutacaqsan.

Zererin xeyirdir, xeyirin zerer,

Sevdinse…Günahın içinde haqsan.

Onu unutmağa çalışsan, eger.

Sen özün özünü unudacaqsan.

Sevdinse…qanqalı gül bileceksen.

Her esen yarpağa kövreleceksen.

Sevdinse…ne dünen, ne de bu günsen,

Sevdinse…hemişe sen geleceksen.

Sevdinse…bir ömrün ilk sabahısan,

Dünyanın en böyük xeyirxahısan. 1980 Bahtiyar VAHAPZADE

Yorumlar

Popüler Yayınlar